AFTELLEN!!! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Zwanda Weulen Kranenberg - WaarBenJij.nu AFTELLEN!!! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Zwanda Weulen Kranenberg - WaarBenJij.nu

AFTELLEN!!!

Door: Zwanda

Blijf op de hoogte en volg Zwanda

24 December 2016 | Nederland, 's-Gravenhage

Ergens op een druilerige middag in maart zit ik in een verzorings tehuis in Wolvega. Ik ben op visite bij mijn opaatje van 93.
Sinds mijn oma in 2014 is overleden leefde hij alleen en helaas was hij fysiek niet meer in staat om zelfstandig te wonen. Mentaal was die man zo pienter als wat.
Ik liet hem het fotoalbum van New York zien, de trip ik mijn zusje cadeau gaf toen ze 30 werd, het item dat boven aan mijn bucketlist stond.
Mijn opa en ik hadden het over mijn dromen en ik vertelde dat ik graag de wereld wilde ontdekken. Alle continenten bezoeken, alle nieuwe wereld wonderen met eigen ogen gezien hebben.
Mijn opa vond dat, ik quote: 'Super stoer!' Hij zei dat ik me nooit moest laten tegen houden om mijn dromen na te jagen.
Een paar weken na mijn bezoek stierf mijn opa helaas. Hij liet ons een klein erfenisje na en ik besloot van het geld een droom uit te laten komen.
Ik wilde gaan reizen. Met een backpack. In mijn eentje. Voor minimaal 3 maanden.
Na het schrijven van een mooie motivatie brief aan de capaciteitscommissie, een beetje zeuren, extra bij werken, verlof inleveren, nog oud verlof in bezit hebben kon ik de eerste drie maanden van 2017 vrij krijgen.
Ik begon met het inlezen van info over de bepaalde landen, sprak met reislustige vrienden en koos een route. Ik ga van Bangkok in Thailand naar Maleisië, Indonesië en ik eindig in Australië.
Mijn ticket werd geboekt, verzekeringen afgesloten, spullen werden aangeschaft of cadeau gegeven (thnx mam voor de prachtige backpack) en ik was aan het aftellen.
Nog 31 dagen en wat uur en ik zou vertrekken. Die avond kreeg ik een telefoontje van mijn moeder.
Ze had een scan van haar longen laten maken en het was niet goed...
WAAAAAAAAAAAAT!!! Mijn moeder?? Ziek??? Kanker??? Dood??
Ik had met een hoop scenario's rekening gehouden maar niet met deze.
Mijn reis verdween naar de achtergrond, ik ging opzoek naar mijn reisverzekering om te checken hoe het zat met annuleren, ik gooide alle reis apps van mijn telefoon en zag mezelf niet meer op een bounty eiland zitten.
Afgelopen maandag kregen we goed nieuws van de long arts.
Het gezwel is goedaardig en zit ontzettend gunstig voor een operatie of bestraling. Na overleg met mijn zusje en moeder hebben we besloten dat ik 01-01-2017 om 16.45 uur gewoon vertrek naar Bangkok.
Via deze blog probeer ik jullie op te hoogte te houden van mijn geweldige reis.

Lieve mensen, ik wens jullie allemaal geweldige kerstdagen en een spetterend 2017

x Zwan

  • 24 December 2016 - 22:24

    Ad:

    Fijn voor je kanjer ik ga je volgen.

  • 24 December 2016 - 22:58

    Pien Bigaard (memstra):

    Lieverd,
    Ik ben zo ontzettend BLIJ dat je gaat. Echter 1 kleine corretie in je verslag. Het is nog niet bekend of het goed of kwaadaardig is. Wat wel bekend us; is dat het goed behandelbaar is. Ik ben er gelukkig op een erg vroeg stadium bij. En ga dit na behandeling gewoon overlevenm
    28 maart 2017 ga ik je ophalen vanaf Schiphol en dan ben ik veel dagen achter elkaar b8j je om al je verhalen te horen en je foto's te bekijken.
    Ik ben erg TROTS op je dat je deze reis gaat doen.
    Ik HOU VAN JE.
    Menstra.

  • 24 December 2016 - 23:32

    Iris:

    Ik wens je prachtige en veilige reis toe.
    Zal ook zeker je verhalen blijven volgen!!!

  • 25 December 2016 - 00:30

    Theo Duivesteijn :

    Lieve Zwanda heb je voor het eerst leren kennen via een kort samen Rogier Ball in Den Haag en persoonlijk vind ik je een super kanjer .

    Het geen wat mij het aller sterkste heeft ontroerd was je kaartje tijdens mijn ziek zijn heeft mij echt tientallen meters vooruit geholpen in mijn ziek zijn .
    Daar voor zal ik eeuwig dankbaar zijn nu ga je op reis aan de ene kant trots aan de andere kant bezorgd .
    Mocht je tijdens je reis problemen krijgen schroom dan niet mijn hulp in te roepen .

    Ben eigenlijk ook wel jaloers op je en met mij denk ik velen je doet wat velen zullen willen maar niet durven .

    Lieve Zwanda vriendinnetje veel plezier ben trots op je de mopperaar maar toch ook je bewonderaar

  • 25 December 2016 - 08:31

    Anne-marie:

    Het is bijna zo ver chick, ik ken je nog niet zo heel lang maar ik vind je een topper!
    Je gaat je dromen achter na geweldig!
    Heel veel plezier en geniet:
    Ik blijf je zeker volgen.


  • 25 December 2016 - 09:42

    Marien:

    Lieve Zwanda,

    Ik wens je alvast ontzettend veel plezier toe de komende maanden! Geniet ervan en laat al je dromen uitkomen en maak er de meest fantastische herinneringen van! Ik al je zoveel als mogelijk proberen te volgen.

    Heel veel sterkte voor je moeder maar zei is net zoals als jij en fantastisch "wijf" en het moet gewoon goed komen!

    Kus Marien


  • 15 Januari 2017 - 22:34

    Alie:

    Lieve Zwanda,
    Danny reist met je mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Gravenhage

Zwanda

Maf, druk, wispelturig dametje gaat in haar eentje op reis....

Actief sinds 05 Aug. 2016
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 7546

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: